
Netflix besloot in al haar wijsheid de kerstfilm Natale a Tutti i Costi in de laatste week van januari online te zetten. En gek genoeg werkt het ook nog. De Italiaanse rolprent is een wereldwijde hit.
Natale a Tutti i Costi (The Price of Family in het Engels) staat in 51 landen in de top 10 en dat betekent dat de film net zoveel kijkers heeft als toppers als You People en Glass Onion: A Knives out Mystery die wereldwijd in de top 5 staan. In Nederland gooit de film nog geen hoge ogen, maar hij staat pas vijf dagen online dus dat kan nog komen.
Slechte recensies
Het verhaal wordt nog mysterieuzer omdat Natale a Tutti i Costi best slechte recensies krijgt. Maar het is wel vaker gebleken dat Netflix-abonnees zich niks aantrekken van de mening van recensenten.
Erfenis
De film gaat over het echtpaar Carlo en Anna wier kinderen het huis uit zijn. Maar de kinderen zijn niet erg goed in contact houden en daar raken Carlo en Anna zo gefrustreerd over dat ze een list bedenken. Ze doen net of ze een fortuin geërfd hebben zodat de kinderen een stuk geïnteresseerder zijn om kerst met hun ouders door te brengen.