
In Depp v. Heard gaat het niet zozeer om wie van de twee Hollywoodsterren de waarheid sprak, maar om de publieke opinie op social media die een grote rol speelde in de zaak.
In 2018 schreef Amber Heard een opinie-artikel in de Washington Post waarin ze schreef dat ze mishandeld was. Ze noemde niet de naam van haar ex-man Johnny Depp, maar het was duidelijk dat het over hem ging. De acteur eiste daarna 50 miljoen dollar schadevergoeding. Als antwoord eiste Heard 100 miljoen van hem.
Mediaspektakel
De rechtszaak die volgde werd live door miljoenen mensen wereldwijd gevolgd en en groeide uit tot een mediaspektakel.
Social Media
De driedelige serie Depp v. Heard laat de getuigenissen van Johnny Depp en Amber Heard naast elkaar zien met daarbij de commentaren van mensen op TikTok en Twitter. Het zou heel goed kunnen dat al die commentaren de uitkomst van het proces hebben beïnvloed. Mensen trokken massaal partij voor Johnny Depp, die als (morele) winnaar van de hele soap eindigde.
Depp v. Heard staat op 16 augustus op Netflix.