
Zestig procent van de Netflix-abonnees heeft tenminste 1 Koreaanse titel gezien en in de laatste vier jaar is het aantal kijkers van zogenaamde K-content verzesvoudigd. Vandaar dat de streamingdienst 2,5 miljard investeert in nieuwe films en series.
Netflix-baas Ted Sarandos maakte de cijfers bekend tijdens een forum in Seoul. Nog een paar opvallende getallen: 90% van de kijkers van romantische Koreaanse films en series komt van buiten Zuid-Korea. De film Carter en de series All of Us Are Dead en The Glory stonden in de Netflix top 10 in meer dan 90 landen. En dan is er nog het onovertroffen Squid Game, de populairste tv-serie aller tijden op Netflix.
Groene trainingspakken
"Wie had ooit gedacht dat een Zuid-Koreaanse serie gemaakt voor Zuid-Koreanen een hype in groene trainingspakken en Vans sneakers in Amerika zou veroorzaken", zei Sarandos. "Dat is de kracht van de verhalen uit Korea."
De opnames voor het tweede seizoen van Squid Game beginnen deze zomer. In onderstaande video maakt Netflix de nieuwe castleden bekend.