Zoeken

Films en series bij jouw aanbieders

Handige lijsten

Een bron van inspiratie

Binnenkort te zien!

Wat kun je verwachten de komende tijd?

Laatste nieuws

Blijf op de hoogte

Toon alle resultaten

Kassa onderzoekt klachten over Viaplay

Diensten | 1 maand geleden | Irma Tomas

©
Foto: Rogier Veldman
©
Foto: Rogier Veldman

De klachten over de streamingdienst Viaplay blijven maar aanhouden. Daarom roept het consumentenprogramma Kassa kijkers op te mailen wanneer ze ook problemen hebben.

Die oproep komt nadat afgelopen weekend de Consumentenbond Viaplay al vroeg om eens te reageren op de talloze klachten die op Klachtencompas (het klachtenplatform van Consumentenbond zelf) staan. Dat waren er op dat moment 321. Inmiddels zijn het er meer dan 400. 

Technische storingen bij Formule 1

De klachten van een deel van de naar schatting 700.000 Viaplay-abonnees gaan vooral over de Formule 1-wedstrijden waarbij door het grote aantal gelijktijdige streamstarts de stream wegvalt zodat er telkens opnieuw verbinding moet worden gemaakt of de beeldkwaliteit gewoonweg belabberd is. 

Schuld van gebruikers

Tot nu toe reageerde Viaplay alleen algemeen op de klachten door te zeggen dat het de schuld van de gebruikers zelf is. Viaplay-kijkers die hun klacht aan Kassa willen melden, kunnen mailen naar kassa@bnnvara.nl. Het programma vraag je telefoonnummer te vermelden bij de klacht.